جاذبه های گردشگری ارمنستان
نوشته شده توسط : niknam

پارک عشاق ارمنستان

پارک عشاق ارمنستان یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان ارمنستان می باشد . این پارک  در زمینی به وسعت ۲٫۵هکتار در منطقه کنترون ارمنستان بین سال های 2005 الی 2007 بازسازی شده است. در سال ۲۰۰۸بدست یک بانی خیر به اسم آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. در پارک عشاق یک حوضچه بسیار قشنگ در کناره کافه آچاجور می باشد که زیبایی این پارک را دو چندان کرده است . احداث این پارک مربوط به سده ۱۸می باشد که در حومه شمال غربی ایروان بود و در گذشته برای قبرستان سده ها وسطایی و کلیسای حقیر نامدار بوده است. پیر رامباچ برای رسیدگی منظره ارمنی و پیدا کردن بهترین گذرگاه حل برای فعال کردن ترکیبی از اصول محوطه سازی ژاپنی در روح طراحی ارمنی استفاده کرده استپارک عشاق ایروان علاوه بر فضاسازی و طراحی فضای سبز زیاد زیبا و دل انگیزش دارای یک کافه کوچک با صندلی هایی در فضای آزاد است ، هم چنین یک سالن آمفی تئاتر بسیار زیبای حقیر با ظرفیت ۲۱۵صندلی و یک سن ۱۰۰متر مربعی نیز دارد. هم چنین پارک عشاق دارای۴ آبشار زیبا و دیدنی نیز می باشد. مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان بازدید کنند.

park-oshagh-armenia1.jpg

park-oshagh-armenia.jpg

 

گالری ملی ارمنستان

galery-melijpg.jpg

گالری ملی ارمنستان جز یکی از موزه های هنری که در سال 1921 تاسیس شده است.مجموعه ای با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی است.بعضا از آتار از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال یافته است.آثار هنرمندان ارمنی قرن 17 و 18 میلادی  و مجموعه خانواده لازارِو، بنیانگزاران موسسه زبان های شرقی در مسکو، موزه را غنا بخشیده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص داده شده آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می شود. هنرمندان ارمنی آثار زیبایی رو بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم خود خلق کردن که برای شیفتگان هنر و علاقه مندان به فرهنگارمنستان بسیار جذاب است.

 

بنای یاد بود قتل عام ارامنه

Yadbod-Gatlam-Armenia.jpg

بنای یاد بود قتل عام ارامنه به دستور ترکان عثمانی در سال 1915 میلادی بنا شده است.این بنا بر فراز دره هرازدان در ایروان ارمنستان قرار دارد و در سال 1965 برفراز  50امین سالگرد نسل کشی ارمنی ها برپا شده است.دلیل نما گذاری هم این است که پرستو پرنده ای است که همیشه به آشیانه خود برمی گردد حتی اگه آشیانه اش ویران شده باشد.معماری این بنا توسط کالاشیان و مکرچیان بوده که 2 قسمت تقسیم شده است که یک بخش آن ستونهایی با ارتفاع 44 متری سوزن شکل که نماد زایش دوباره مردم ارمنی به نشان از ارمنستان غربی وشرقی ابدیت و وحدت ارامنه می باشد و بخش دیگر آن شامل 12 ستون خمیده شکل است که نشانگر 12 ایلات ارمنستان غربی است.هر سال در تاریخ 24 آوریل مردمان ارمنستان در این محل به منظور احترام جمع می شوند. شما گردشگران تور ارمنستان می توانید از این بنای تاریخی بازدید کنید.در نزدیکی این بنا 3 بخش خیلی مهم دیگر هم وجود دارد:

  • موزه مستندات تاریخی واثار هنری مربوط به قتل عام سال 1915میلادی
  • دیوار بزرگ مستندات سنگی در سمت چپ مجموعه که اسم ایالت ها وشهر هایی که دران قتل عام صورت گرفته است.
  • باغچه درختان کاج که هرکدام از درختان توسط شخصیت های مختلف سیاسی وفرهنگی در زمان بازدید از این مجموعه کاشته شده است.

Yadbod-Gatlam-Armenia1.jpg

Yadbod-Gatlam-Armenia2.jpg

خانه و موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان

خانه و موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان با هدف ادای احترام به سرگئی پاراجانف کارگردان و هنرمندان جمهوری شوروی است و یکی از محبوبترین موزه ها در ایروانمی‌باشد.سرگئی پاراجانف (۱۹۹۰-۱۹۲۴)فیلمساز، نقاش و عکاس سرشناس ارمنی است. خانه و موزه او در ایروان محل نگهداری بیش از ۶۰۰ اثر او، گرافیک‌ها، عروسک‌ها، کلاژها، عکس‌ها، فیلم‌ها و فیلمنامه‌های اوست. طرح منزل و موزه پاراجانف در سال ۱۹۸۸ توسط دولت ارمنستان آغاز شد، ولی احداث آن بر اثر زلزله همان سنه لغایت ۱۹۹۱ بطول انجامید. اما مرگ پاراجانف در ۱۹۹۰ اجازه زندگی در این خانه جدید را به او نداد. خانه و موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان یکی از مکان های گرشگری ارمنستان است و مسافران تور ارمنستان علاقمند به مکان های تاریخی می توانند از این مکان بازدید کنند.

Home-Mozeh-Armenia.jpg

Home-Mozeh-Armenia1.jpg

صومعه نوراوانک ارمنستان

Noravank.jpg

صومعه نوراوانک ارمنستان در ۱۲۲ کیلومتری ایروان در دره رودخانه داریچای و در نزدیکی شهر یغگنادزور قرار گرفته ‌است. این صومعه در سال 1205 بنا شده و در سال 1900 تا 2000 مورد بازسازی قرار گرفته است. این صومعه یکی از مهمترین مرکز های مذهبی می باشد.این کلیسا از قدیمی ترین کلیساهای ارمنستان است و گردشگران تور ارمنستان که علاقمند به مکان های تاریخی هستند می توانند از این مکان بازدید کنند.

Noravank1.jpg

 

 

 

مطالب مرتبط: 

تور ارمنستان پاییز 96 

تور ارمنستان آبان 96    

تور ارمنستان آذر 96 

تور ارمنستان زمستان 96  

تور ارمنستان دی 96   

تور ارمنستان بهمن 96

تور ارمنستان اسفند 96 

تور ارمنستان نوروز 97  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

تور ارزان ارمنستان  

قیمت تور ارمنستان 

تور لحظه آخری ارمنستان

   بهترین قیمت تور ارمنستان  

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: